Van Beijing naar HCMC - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Aleven - WaarBenJij.nu Van Beijing naar HCMC - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

Van Beijing naar HCMC

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

18 Oktober 2005 | Vietnam, Hoi An

Tijd voor een update!

Na de avonturen met de studiereis ben ik met de trein van Beijing naar Hanoi in Vietnam vertrokken. Das een mooi eindje: 3000 km!! En dat is slechts 40 uur met een mooi slaaptreintje waar de meeste mensen ook overdag slapen.

Op naar Vietnam dus om daar vakantie te gaan vieren samen met Klasie. De ontmoeting was nogal beladen omdat we allebei niet meer zo'n goed gevoel hadden bij onze relatie. We hebben dan ook besloten er mee te stoppen.... Omdat we gelukkig elkaar nog wel heel leuk vinden hebben tot nu toe een super leuke tijd samen.

In de eerste week zijn we in het noorden gebleven, oa vlakbij de grens met China en hebben we daarna hele mooie gebieden aan zee bezocht. In woorden kan ik het niet omschrijven dus daarom kun je de foto's beter bekijken!

Vietnam is een interessant land. Sinds een aantal jaar wordt het hier goed bezocht door toeristen en dat heeft ervoor gezorgd dat de faciliteiten hier al flink ontwikkeld zijn. Op zich wel plezierig want ik heb echt het idee dat we lekker op vakantie zijn hier: lekker eten, leuke barretjes, mooie tours en veel dingen te zien. Vooral de propaganda voor het huidige regime en de enorme verering van Ho Chi Minh zijn heel interessant. De keerzijde van Vietnam is dat het bejaardengehalte ook wel eens hoog kan zijn. Maar daar hebben we iets op gevonden, namelijk iets doen wat maar weinig bejaarden doen: motorrijden! Bovendien ben ik een gewoonte gaan ontwikkelen om in het buitenland op een motor/brommer te gaan rijden.

Hoogtepuntje was wel de Russische Minsk... Echt een machine te noemen! Een machine die doet waar die voor gemaakt is: optrekken en remmen, en vooral ook niet meer. Met dat ding, zie foto, zijn we naar bergdorpjes gereden en ook een klein stukje over een onverhard bergpaadje gegaan. En zoals het in Azie moet: veel gas geven, een lucht produceren die voor je achterliggers dodelijk is, en veel toeteren. Ik kan je vertellen: je stapt volledig ontspannen dat apparaat weer af. In het verkeer hoef je hier namelijk niets OP TE KROPPEN!!

Inmiddels zitten we halverwege Hanoi en Ho Chi Minh City, zie landkaartje. De totale afstand is ongeveer 1600 kilometer. Ik mag dan halverwege zijn, mijn vliegticket naar China ligt nog in Hanoi, en dat was niet de bedoeling. Lekker reisleider... Hoe dan ook, nu bewezen dat het toch weer om het herstelvermogen draait, en minder om een goede planning. Als het goed is, is mijn ticket me nu per post aan het inhalen om eerder bij onze volgende bestemming te zijn dan wij... Ik ga duimen!

Wat me nog nog rest zijn een paar ontspannen dagen samen met Klasie in de buurt van de zee. Even nog ontspannen (en nog een keer 16 uur in de bus) en daarna hopelijk terug vliegen naar China! Daar heb ik nog een paar dagen de tijd voor de laatste voorbereidingen. Zondag 30 oktober arriveert Peter-Jan in Shanghai met de delegatie van Rabobank Amerstreek. Ik heb dr weer zin in!

Mensen, het geet ullie allemaal bijzonder en ik hoop snel weer van jullie te horen!

Dirk

  • 18 Oktober 2005 - 10:26

    Todi Stelling:

    Hoi Dirk
    leuk om van je te lezen. Flitsent verhaal en je hebt er zo je voorstelling bij. Bedankt.
    Nog fijne dagen met Klazina en de grotjes voor jullie beiden. Sterkte met je (stres)ticket. Todi

  • 18 Oktober 2005 - 10:55

    Roel:

    He Dirk,
    Ziet er allemaal fantastische uit! Ik ben jaloers. Vertrek je 20 oktober nu weer naar China?

    Veel plezier nog en succes met je ticket.

  • 18 Oktober 2005 - 12:37

    Mama Joan:

    Dirk, fijn je/jullie weer op de kiek te zien.
    Ticket vergeten..dat kan alleen Dirk gebeuren, ja..en..zijn moeder vergeet heel soms ook weleens wat. Liefs ma.
    Wees lief voor elkaar.

  • 18 Oktober 2005 - 12:47

    Biener:

    He Dirkie!!!
    Wat een verhaal, van jullie rela! Wel leuk dat jullie nu samen reizen!

    Heel veel plezier nog!! kus

  • 18 Oktober 2005 - 20:06

    Kim:

    Lieve broer, mooie verhalen weer hoor! En zo behulpzaam ook he; effe dat vrouwke (al is het alleen voor de foto) met een zak rijst helpen.
    Groetjes aan Klasie!
    Kus Kim

  • 18 Oktober 2005 - 21:01

    Cor:

    hee die Dirkkieh Dirk
    je bent er goed mee bezig zie ik
    blijf ons op de hoogte houden
    toppie die foto's

    graut'n Cor

  • 19 Oktober 2005 - 13:24

    Marjol:

    Heey Dirk,

    Nog paar dagen en het is weer windows wat de klok slaat!!! Tot snel

  • 19 Oktober 2005 - 18:32

    Emiel:

    Oj Dirk!
    Moj verhaal weer, goeie foto's ook... 't Ziet er echt fantastisch uit daar! Nog effe veel plezier!
    Groeten van Emiel

  • 20 Oktober 2005 - 06:44

    Carolijn:

    Met die foto op de motor, kan je zo op de site van Yorin Travel. Mooie plaat!
    Goede terugreis, die 16 uur in de bus, en ik stuur wat wind-mee, zodat je ticket vanzelf aan komt waaien. Wat een mooie wereld, als ik naar die foto's kijk!

  • 20 Oktober 2005 - 07:25

    Annet:

    eej Dirk,

    Leuk om te zien dat je een motor hebt gevonden om even lekker op te coreuren, mooi werk.

    Veel plezier nog! grtz

  • 20 Oktober 2005 - 11:17

    Dirk:

    Kom je na 18 uur in de bus aan in een dorpje wat 1 straat groot is, en wat denk je... ligt mijn ticket daar in een bamboe-hutje klaar!!

  • 20 Oktober 2005 - 18:54

    Oud-tante Els:

    lieve dirk, wat een leuke verhalen, tante els heeft er van genoten,zorg je goed volgende week voor ome edje in china..want hij wordt ook een daggie ouwer, veel liefs ook voor klazina,doei els

  • 21 Oktober 2005 - 15:38

    Ali:

    Hoi Dirk!

    Bijzondere mooie foto's en mooi verhaal.
    wat lees ik, is je Friese woordenschat naast gleske wetter uitgebreid met lekker ite. Je vordert snel.
    Toch maar een cursus volgen!
    Groetjes uit het Noorden.

  • 21 Oktober 2005 - 16:04

    Lineke Duindam:

    Genieten wat ik proef uit jou verhaal en de fotoserie. Wat valt er veel te ontdekken. Hoe voelde de 40 kilo rijst op je rug?
    Veel succes met je rabo-ploeg. Groetend Lineke Duindam uit Pingjum.

  • 22 Oktober 2005 - 10:31

    Hendrien:

    Hoi Dirk
    Leuk te zien waar je bent.
    Ga je volgen! Stoer die foto op de motor. liefs Hendrien

  • 22 Oktober 2005 - 20:23

    Klaas Jan:

    Yo Dirk, wanneer komen je motorcycle diaries nou uit? Ik bedoel, je hebt al op de meest afgelegen streken zo'n stalen ros bereden en....met het oplepelen van mooie verhalen heb je ook geen moeite! ;). Veel succes daar!

  • 23 Oktober 2005 - 06:08

    Cecile:

    jo dirkie!
    joehoe.... wat klinkt en ziet het er allemaal weer te ontspanne uit! Nicht zu mache~! En je "held van de dag actie" met de rijstzak kan niemand anders ook doen!:) I like! popje, heel veel plezier daar nog, gooi maar lekker de wilde haren daar samen los! xzies ook van mamma jose... die heeft ook zitten smulle van je verhaals!

  • 24 Oktober 2005 - 14:36

    Den Olden Geit:

    Als ik zo die foto's bekijk dan hebben die studenten het nog niet zo slecht.Maar geniet d'r maar lekker van en zoek niet al te vaak het gevaar op.Leuk dat jullie ondanks
    de beslissing toch nog als goede vrienden verder kunnen gaan.
    Tot over enkele weken in Nepal.
    Pa

  • 24 Oktober 2005 - 14:54

    Trooper # 1:

    How interesting!!

  • 26 Oktober 2005 - 14:50

    Merry:

    Hey Dirk!
    Jacobien vertelde vanmorgen dat je een dagboek bij hield en dat moesten we natuurlijk bekijken! Hier gaat alles prima, slopende dagen met sollicitaties en een leuke RvA vergadering is het nieuwste nieuws. Aan je reisschema te zien ben je op tijd terug voor het afscheidsfeest van ISP in Groningen; anders moeten we maar meeten in China ; ) Nog heel veel plezier en Zaijian!

  • 26 Oktober 2005 - 15:03

    Annelein:

    Leuk om je verhalen te lezen. Voor ons duurt het nog een tijdje. We missen je input voor het project wel een beetje hoor! Ik zal je op de hoogte houden van de acquisitie! Geniet van je tijd in het geweldige Azië!

  • 26 Oktober 2005 - 16:26

    Marsman:

    Yo razende rooie,

    alweer lekker druk met de bank in shanghai? Als ik zo je verhalen lees, zou ik toch bijna denken dat jij het net zo spannend hebt als ik. 2 tentamens gehad en vrijdag de laatste, jaja de spanning is hier ook groot:) Succes daar!

    dikke lik

  • 04 November 2005 - 07:15

    Joan:

    We hebben je persoonlijke mail gelezen.
    In het weekend bellen we.
    Liefs.

  • 04 November 2005 - 16:11

    Kim T:

    Hey Dirkie,
    ik hoop dat het goed met je gaat! Ik heb afgelopen weekend en week alleen maar feestjes afgelopen erg leuke thuiskomer! Maandag begint het serieuse werk! Details volgen in een persoonlijke mail, dikke knuffel

  • 06 November 2005 - 12:06

    Martijn:

    Hé Dirk,
    alles goed?
    Hier alles prima: we hebben hier te maken met een "Indian Summer"...heerlijk weer in november (dus nog geen elfstedenweer...)!
    Geniet ervan daar, maar eigenlijk hoef ik je dat natuurlijk niet te zeggen :-P

    Groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

Mijn eerste reis

Check meetin.eu

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Foreverdingen Bikers

22 April 2012

Japal

15 April 2012

No Worry Chicken Curry

10 April 2012

Bam, onderweg naar Pakistan

05 April 2012

Aangekomen in Iran
Familie

Check meetin.eu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 84457

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 December 2014

Georgie

15 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Destination Nepal

24 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: