Tijd voor verandering! - Reisverslag uit Beijing, China van Familie Aleven - WaarBenJij.nu Tijd voor verandering! - Reisverslag uit Beijing, China van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

Tijd voor verandering!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 November 2005 | China, Beijing

Beste vrienden en familie!

Ik zat net de lijst van namen in de mailinglist te bekijken van deze site. Die is goed uitgebreid, dat vind ik erg leuk! Maar dat betekent ook dat je af en toe eens een sterk verhaal moet posten he... Daar gaan we!

De vorige keer dat ik mailde scheurde ik nog met Klasie door Vietnam voor vakantie. Snel daarna ben ik terug gevlogen naar China om weer aan het werk te gaan voor mijn bedrijfje. De Rabobank Oosterhout en ommestreke zou namelijk op zondagochtend een week later aankomen met 28 mensen. Die 28 mensen werden op het laatse 26 personen, en de zondag werd maandag en 26 stuks bagage werden 18 stuks bagage... Kortom, het start van de week was een klein rampje. Met Peet aan het ene eind en ik aan de andere hebben we ons herstelvermogen getest en er alles aan gedaan om het voor de groep zo comfortabel mogelijk te maken. Ik ben er nu van overtuigd dat Brabo's echt leuke mensen zijn, niemand klaagde en iedereen zat gezellig 's avonds aan een pilske (en zo noemen ze het echt!)!!

De afgelopen week hebben we hard gewerkt en ook weer veel nieuwe indrukken opgedaan. China blijft me verbazen. We zijn bij een klein plaatsje buiten Shanghai geweest waar gigantische nieuwbouwprojecten op stapel staan. Het is niet te geloven in welk tempo enorme appartementencomplexen en fabrieken worden gebouwd en verkocht. Het lijkt alsof China geen bureaucratie kent, procedures zeer snel worden doorlopen en de overheid perfect meewerkt... Of was het nu omdat de burgermeester van deze stad tevens directeur is van het industriepark?!? Haha, ik heb me kapot gelachen om dit soort constructies hier. En zo ook de groep. Een van onze kritische reizigers zocht in de bus terug al contact met zijn kantoor om de Nederlandse investeerder te screenen die daar enorme investeringen beweerde te doen... Dat was geen gek idee!

Anyhow, mooie dingen gezien in dit vreemde land. Vreemd omdat het soms erg mooi kan zijn en op een ander moment zo lomp en bruut dat je er niet lekker van wordt. Het is in ieder geval een groot avontuur om hier je weg te vinden en de mensen te leren kennen.

Ik heb ook eindelijk weer eens gekookt! Twee weken geleden was ik te gast bij Marjol en Michiel, twee vrienden uit Shanghai. Zij wonen in een heel leuk appartement in Shanghai. Eindelijk kon ik weer eens een pan in mijn handen houden en een pastaatje bouwen, dat was mooi werk! Ook erg vol lol gehad met M&M. Zij wonen er al een jaartje en kennen erg leuke plekken. Okee, een klein verhaaltje dan nog.

Zij kenden een goede plek om Hotpot te eten en onbeperkt bier te drinken. Chinezen kennen een goede gewoonte van proosten. Als je zegt Campe, dan moet iedereen zijn glas leeg drinken. Weet je nog pa, van vorig jaar? Nou, zo eindigden we dus met 6 dronken chinezen boven op tafel luid zingend en boeren laten. Uiteraard doen wij nette Nederlanders aan dat laatste niet mee ;)

Misschien lees je het al, ik heb een leuke tijd gehad hier! Maar er gaat weer veel veranderen en in positieve zin. Morgen vlieg ik naar Tibet en vandaar probeer ik vervoer te vinden om naar Kathmandu te komen. Eindelijk aan de slag met iets waar ik al lang mee bezig ben: Afstuderen! Vanaf volgende week geen skyscrapers mee, geen snelle vage business, nee vanaf volgende week word ik een honingverkoper! Ik kijk er erg naar uit en zal jullie zeker op de hoogte houden!!

Groeten uit China en veel succes allemaal!

Dirk

  • 08 November 2005 - 06:47

    Erik:

    Mooi! Veel plezier nog! Vliegen naar Lhasa dus? Die Jeeptoch zal wel mooi worden!

    Erik

  • 08 November 2005 - 07:36

    Bas:

    Heyy Dirk, mooi verhaal weer met die Brabobank in China. Je hebt je weer eens aardig vermaakt zie ik. Veel plezier nog al reizende in Tibet/Nepal en sterkte als je je weer op je studie moet gaan richten. Zal niet meevallen na dit alles.

    Groetjes,
    Bas

  • 08 November 2005 - 07:54

    Roland:

    Hey bro! Mooie verhalen en mooie foto's! Uit Tibet en Nepal verwacht ik niet anders. Veel plezier daar en succes met je onderzoek!

    P.S.: De vraag over de varkenskop was nog best moeilijk te beantwoorden. Niet omdat jij nou zo lelijk bent, maar omdat die varkenskop er uitziet alsof ze er met een stoomwals overheen gereden zijn.

  • 08 November 2005 - 08:20

    Eek:

    Mooi werk, Dirk!! Goede reis naar Nepal!

    Eek

  • 08 November 2005 - 10:14

    Schas:

    Lieve Dirk, fijn he die functie reisplanning, haha. Zo leuk wat je nu weer aan het doen bent! Zijn weinig waarbenjijnu-sites die ik zo snel check.. Veel succes met je nieuwste uitdaging: afstuderen, altijd leuk. Liefs Marije PS Ik mag toch hopen dat je jezelf daar hebt neergezet als de koning van het boeren, heb toch niet voor niks een jaar naar je oefenkunsten zitten luisteren ;) Have fun Dirkie X

  • 08 November 2005 - 10:33

    Jaco:

    Dirkie!!
    Zie dat je menig culinair hoogstandje naar binnen heb gewerkt.. ziet er zeer smakelijk uit! Weer eens iets anders dan knoflooksoep! Hahaha!

    Succes met afstuderen! Bij mij zit het er nu echt bijna op. Vrijdag verdediging en dan is het Drs. Meijering. Hahahahaha!!!

    Ciao!!

  • 08 November 2005 - 14:53

    Helena:

    dirkiusssssssssss,hope you are having a great time there.biggggg kisssssssssssss
    helen

  • 08 November 2005 - 15:55

    Paul:

    Dirkie, daar ga je!!!

  • 09 November 2005 - 12:51

    Joanne:

    Mooie verhalen, mooie foto's, fijn dat het goed met je gaat!

  • 09 November 2005 - 22:13

    Els En Ed:

    ha dirkje, ed is weer veilig thuis...was weer effe wennen..veel plezier in nepal,hou je haaks jongeman,mooie foto's, vooral die varkenskop brrr..ook groetjes van marlinda en joost,

  • 12 November 2005 - 20:25

    Moeke En Zussie:

    Heee hallo daar! We vinden het tijd voor nieuwe foto's, vooral die pasfoto van jou op de openingssite.....
    Zijn nu helemaal aan het aftellen, schoenen aan het inlopen en ons aan het verlekkeren... Tot snel! Dikke knuffel

  • 13 November 2005 - 14:45

    Derk:

    Hoi Dirk...vandaag uitgebreid de tijd genomen om je verhalen te lezen...indrukwekkend! Had je in Beijing nog de groeten gedaan aan die barvrouw van mij? Succes met je afstuderen! Als je dat net zo aanpakt als je China reis vorig jaar, dan komt het vast helemaal goed!

  • 14 November 2005 - 04:27

    Klasina:

    t Is inderdaad weer een mooi sterk verhaal geworden! Ik zie graag de foto's wanneer je yakmelk, neushoornstaartjes of sneeuwluipaardkarbonade gaat eten...
    Tuter!

  • 16 November 2005 - 18:47

    Nelly Den Ouden:

    Hoi Dirk,
    Via je moeder hier beland. Volgens mij heb je het enorm naar je zin en zo te zien kan ik me dat goed voorstellen!
    Groeten, ook van Frank, Nelly

  • 18 November 2005 - 13:31

    Philippine:

    Oladihohoho

    Ik zit nu in een InDesign cusus en voor mij prima moment om heerlijk te genieten van je verhalen en foto's. Tja en dan is een zaaltje met computers en drie cursisten (waaronder ik).
    Maar zo te zien en te lezen vermaak jij je heel erg goed. Tja en dan moet ik echt zeggen dat ik wel jaloers ben!
    Toevallig vroeg vriendinnetje of ik zin had om reis te maken door het zuidelijke deel van Afrika. Heel erg leuk leuk maar nu ik dit allemaal zie is china misschien ook wel heel mooie optie.
    Oja de muur in mijn huisje is nog steeds mooi blauw. Ondertussen wel de grote foto opgehangen maar jouw shirt hangt over een stoel, klaar om op te hangen. En, hoeist met mijn polo? ;-)
    Veel plezier nog daar! Als je nog hulp nodig hebt vlieg je me in, volgens onze afspraak...

    Ciao x ciao
    Pine

  • 18 November 2005 - 13:51

    Philippine:

    haha, lees mijn berichtje net even na. Geloof dat ik toch beter oplet tijdens cursus dan ik dacht. Berichtje is dus lekker vaag...x

  • 19 November 2005 - 05:23

    Henkie:

    tiid veur un nieuw berichhie!

  • 07 Maart 2017 - 14:24

    Paul:

    HAHA Dirk ouwe klerelijer HAHA!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Check meetin.eu

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Foreverdingen Bikers

22 April 2012

Japal

15 April 2012

No Worry Chicken Curry

10 April 2012

Bam, onderweg naar Pakistan

05 April 2012

Aangekomen in Iran
Familie

Check meetin.eu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 84517

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 December 2014

Georgie

15 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Destination Nepal

24 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: