No Worry Chicken Curry - Reisverslag uit Multān, Pakistan van Familie Aleven - WaarBenJij.nu No Worry Chicken Curry - Reisverslag uit Multān, Pakistan van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

No Worry Chicken Curry

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

15 April 2012 | Pakistan, Multān

Na mijn eerste kopje koffie sinds anderhalve week, heb ik genoeg energie voor een update! Inmiddels ben ik aangekomen in Multan, op 400 km van Lahore. Kan gezegd worden dat dit het veilige deel van Pakistan is. Het spannende gedeelte ligt inmiddels achter me.

De reis was spannend en ongelooflijk mooi. Schitterende bergen, ruig, puur en ongelooflijk desolaat. De foto's kunnen het verhaal een beetje vertellen. Ondertussen dus een erg gespannen gebied. Ik reed lange tijd op 25-50 km parallel aan de Afghaanse grens. Bijzonder om te beseffen dat ik op Kandahar keek. Een gebied waar ons leger volgens mij goed werk doet, want het feit dat ik Nederlander ben deed mensen glimlachen. Want glimlachen heb ik heel wat gedaan. Mijn beste wapen :) Zolang de lachen werden beantwoord voelde ik me op mijn gemak. En dat was eigenlijk de hele weg. We doen soms net alsof we allemaal zo anders zijn, maar we lijken zoveel op elkaar. Dezelfde angsten, trots, humor etc. Jammer dat we zo'n ellende met elkaar maken om die kleine verschillen.

Ik heb in ieder geval veel geleerd van de Islamitische cultuur. Ze zijn zeer open voor bezoekers, staan open voor andere culturen en andere religies, natuurlijk wel zeer overtuigd van hun eigen geloof. Onderweg eigenlijk alleen maar leuke mensen ontmoet die nieuwsgierig zijn naar ons. "vervoeren jullie ook goederen met ezels?", "wat denken jullie van Pakistan", "Waar kom je vandaan, waar ga je heen". Het is dan wel heel pijnlijk om te horen dat er wekelijks onschuldige burgers omkomen bij bombardementen door onbemande Amerikaanse vliegtuigen... Dit stukje van de reis was absoluut bijzonder, en blijf ik me lang herinneren.

Inmiddels dus in Punjab aangekomen. Doet me erg denken aan Bangladesh: druk, warm en vochtig. Hier rijden kost dus veel energie. En dan ook nog eens vertraagd door de constante politie-escortes. Soms een mannetje achterop met een wapen, soms voor je rijdend op de brommer, soms in een jeep... Ze zijn er in alle soorten en maten. Ik heb wel erg veel respect voor me. Ze brengen me toch maar onbaatzuchtig door het hele land heen. Nu al 1000 km begeleid, en veilig het land door gekomen!

Morgen rijd ik naar Lahore, dan naar India, en eindelijk in Nepal! Waar zaterdag mijn vrouw en vrienden uit groot Everdingen aan komen!

• 15 April 2012 - 16:49

Pajan:

nou dirk wel stoer op de motor met die gewapende tulband achterop! nu maar snel naar het zogenaamde vreedzame west india.

• 15 April 2012 - 17:03

Peter:

Ik wil je niet verontrusten maar de enige die terug lacht op al die foto's is dat ene jongetje(omdat ie snoep van jou kreeg)

• 15 April 2012 - 17:18

Je Vrouw! :

Desolaat, is dat niet meer een Marjanne/Daggers woord? ;)
    Wat een prachtige foto's weer, dat wordt een geweldig fotoboek deel 2!

tot over een week!

• 15 April 2012 - 17:31

Ed En Els:

Jo dirk, dat is niet mis wat ik hier allemaal lees. Spannend allemaal!!!Heb je nog geen mankementen aan je motor gehad? Zo te horen verloopt je reis voorspoedig en zijn de mensen vriendelijk en behulpzaam. Zo zie je maar weer,we blijven je op een afstand volgen. Doe het rustig aan in de hitte!!

• 15 April 2012 - 17:46

Toob En Eva :

Mooie verhalen en prachtige foto's Dirk! Wat maak je een bijzondere reis. We genieten op afstand met je mee.
    Veel plezier en veilige kilometers gewenst deze laatste etappe. Geniet van het weerzien met Marjanne en Nepal!

Veel liefs en blijf schrijven!

• 15 April 2012 - 18:14

Carolijn:

Ben je nou zélfs ontspannen met de zelfontspanner? Prachtige platen! Een goede verdere reis en Marjanne, alvast een goede vlucht en mooie tijd samen gewenst!! x

• 15 April 2012 - 18:30

Baas E:

Yo Drikkus!
    Wat een mooie foto's....maar je ziet de spanning er wel een beetje vanaf. Lijkt me toch niet relaxed dat die gewapende tulband nodig is.
    Wel een ding voor ons, Nederlanders, is dat ons truckvervoer wel wat vrolijker kan! Ik zie exotische exemplaren!
    Geniet ervan....bijna bij je einddoel!
    Greetzzz!

• 15 April 2012 - 19:29

Trotse Vriend O Te P:

He Dirk,
    Geweldig dat je weer de moeite neemt om ons mee te laten kijken/genieten. En al die escortes.. Wat zal het zo direct geweldig zijn om Marjanne weer in je armen te hebben, kerel. En dan de familie Babas met zo'n ervaring achter de rug. Over je rug gesproken is die na zo'n lange rit nog ontspannen. Of heb je net zoals altijd de goede masseur/se gevonden? Geniet nog ff van alleen zijn .........

• 15 April 2012 - 20:04

Gijs Wanders:

Hi beste vriend, mooi-mooi adembenemend mooi. Wat een verhalen, wat een schitterende foto's. Deze reis zul je méér dan lang onthouden, geloof me, dit avontuur is een tattoo op je ziel. Fijn dat je ons deelgenoot maakt. Goede reis verder! Gijs

• 15 April 2012 - 20:25

Wietske:

Wat een avontuur zeg! Er zullen niet veel zijn die je dit op dit moment nadoen. Mooie input voor een bestseller? Goede reis verder, en geniet van India!

• 15 April 2012 - 21:20

Rai:

Mooi om te lezen, wat een fantastisch avontuur moet het zijn!

• 15 April 2012 - 21:50

JOS DUINDAM:

FIJN WAT TE HOREN DIRK. eR WORDT FLINK GEVOCHTEN BIJ DE GRENS MET AFGANISTAN. GA LEKKER DOOR. ER IS NOG NIETS VERANDERD MET 39 JAAR GELEDEN.

• 16 April 2012 - 13:01

NEPAUL:

Nog maar even een berichtje, weet niet of de vorige is aan gekomen. Ben niet zo'n computerfan ,zeg maar gewoon een digiebeet. Ben reuze trots op jou ,wat je allemaal onderneemt.Bij jou vergeleken ben ik een huismus.she you in Nepal

Groetjes NEPAUL

• 16 April 2012 - 15:06

Annemarie:

lieve Dirk,
    Het is bijna onwerkelijk om te aanschouwen. Maar ik kan me voorstellen dat jouw belevenissen in meer opzichten grensoverschrijdend zijn. Het lijken toch allemaal gewone mensen die hun dagelijks leven leiden, net als wij. En zo te merken lig je wel goed in de groep!!
    Toch wel fijn als je in ook officieel veiliger gebied komt! liefs

• 16 April 2012 - 15:13

Pajan:

zeg ,dirk zit je nu al aan de shahrat-e-quard-e-azam road in lahore?
    de mooie foto,s roepen weer herinneringen op aan mijn reisjes.
    rij maar lekker door. marjanne en half everdingen staan straks op jou te wachten

• 17 April 2012 - 13:09

Alex:

respect man, wat een bijzonder avontuur.....geweldig, enjoy it !!

• 17 April 2012 - 20:20

Marc:

Als je zo doorgaat ben jij eerder in Kathmandu dan wij daar aankomen.
    Houd de brommert tussen de lijnen en de glimmende kant boven. Tot zondag?

• 18 April 2012 - 07:56

Mam Joan:

He jongen,
    Was het dat eerste lekkere maaltje, waar je je zo op verheugd had, waarvan ik dat mooie plaatje mocht aanschouwen, wat je potjandorie even genekt heeft?
    Goed blijven drinken, goed uitzieken(navelstaren) en dan op weg....veel genieten van al het moois onderweg..... je lief Marjanne tegemoet.
    Blijf aan je denken!
    Liefs van pap en mam