Japal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Aleven - WaarBenJij.nu Japal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

Japal

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

22 April 2012 | Nepal, Kathmandu


Zondag 22 april, Kathmandu Nepal!!!

Ok, dat was dus de goden verzoeken. Do worry about Chicken Curry!! Meteen is me fijntjes duidelijk gemaakt dat mijn maag toch niet van cement is. De afgelopen week heb ik minstens net zoveel gas gegeven als mijn motor…

Lahore was mijn laatste stop in Pakistan. Mooie stad. Ook hier weer bijzondere mensen ontmoet. Twee jongens die naar de moskee kwamen voor een momentje van rust. Zo rond de 20 beiden, en hardwerkend. 11 uur per dag, 6 dagen per week. En dan nog 1,5 heen en terug naar je werk. Voor een loon van nog geen 70 euro per maand. Ze vertelden me hoe ervaring op de drukmachine misschien hun ticket ging worden naar werk in het buitenland (Midden-Oosten). Ik help ze hopen! En juist deze mannen wilde me trakteren op een sapje.

In India ben ik naar een klein plaatsje aan de Ganges geweest. Vreselijk veel hippies daar. Wel erg grappig om te zien. Dreadlocks, hangende broeken, en erg nonchalant kijkend. Want de hippies anno nu hebben een duidelijk omschreven imago. Ook al vinden ze zelf van niet. Ik sliep in een hutje aan het water. Deed me al een beetje aan Nepal denken, aan het mooie Belbas. Daar kwamen reizigers van alle kanten met de mooiste verhalen van de wereld.

De laatste dagen rijden vielen me best zwaar. Het is zo verschrikkelijk druk om de Indiase weg. Echt alles op de weg, van paard-en-wagen tot en met snelle jeeps. Continue opletten en heel veel aanpassen. Tot nu toe heb ik me alleen maar verbaasd over mensen, maar nu begin ik me voor het eerst af en toe te ergeren. Vooral aan die ene knakker op zijn brommer die ineens de weg op schoot waardoor ik onderuit gleed. Alles goed afgelopen hoor. Zou dit in Iran of Pakistan gebeurd zijn, dan schoot meteen iedereen je te hulp. Hier is het anders. Er zijn 10x zoveel mensen, maar iedereen staat stil en kijkt verbaasd toe. Tot je vraagt om hulp natuurlijk, dan willen ze best helpen.

Naarmate ik dichterbij Nepal kom weet ik al weer wat ik zo mooi vind. Ik zie de gezichten veranderen. De kaaklijnen worden breder, soms zelfs wat spleetoogjes, en dan die glimlachen. En mijn eigen grijns als ik eindelijk de Nepalese grens over rijd. Het is niet te geloven, ik heb het echt gehaald. Van Everdingen naar Nepal!! Het is ineens een pretje om de formaliteiten aan de grens de doen (papieren/paspoort). Veilig en vrolijk in Nepalese handen!!

En nu zit ik in de tuin van het cafe van New Orleans. De zon schijnt, ik ben weer schoon en fris. Klaar om mijn meisje van het vliegveld te halen vanavond!! Samen met Marc, Hedy en Paul maken we een mooie tour door Nepal en gaan we natuurlijk op bezoek bij Indra en zijn familie.

De afgelopen 19 dagen heb ik 7100 km afgelegd. Nu ben ik rond. Van de Lek naar de Ganges, van de geitjes naar de kamelen, van Everdingen naar Nepal. En weer terug bij mijn vrouw vanavond! Wat een trip en wat ik heb ik genoten. Van alle mensen die ik heb kunnen ontmoeten. De vele vrolijke gezichten en gratis glimlachen. De geweldige uitzichten onderweg. En van jullie leuke reacties op dit blog. Ik ga een heel mooi boek maken van alle foto’s en nog lang, heel lang, genieten.

  • 22 April 2012 - 11:29

    PA EN MAM:

    GODZIJDANK!!! JE BENT ER!!!!!!!!!

  • 22 April 2012 - 11:39

    Walter:

    Hoera, hoera, hoera!!! Gefeliciteerd ouwe Dibbes, met het volbrengen van je fantastische en waanzinnige rit!


  • 22 April 2012 - 12:02

    Eva En Peter:

    dirk, wat een mooi en ontroerend verhaal.
    Gij zijt een parel voor de "reizende" mens

  • 22 April 2012 - 12:11

    Pajan:

    toch maar uitkijken met de chicken curry,ook in nepal.kzou de keuken niet binnenlopen,dan wordt het zwart voor je ogen.
    nog veel plezier met marjanne en de everdingers

  • 22 April 2012 - 12:17

    Gijs Wanders:

    Geweldig gedaan, beste vriend. Wat een avontuur. Je hebt niet alleen jezelf maar ook ons verrijkt met prachtige verhalen en indrukwekkende foto's. Wat zul jij veel te vertellen hebben. Graag over niet al te lange tijd bij een biertje. Geniet nu eerst van de hereniging met 'je meisje' en van Nepal. Dank ook aan het engeltje dat achter op de motor meereisde. Groet, Gijs

  • 22 April 2012 - 12:39

    Olaf :

    He Dirkie hartstikke stoer en top, GEHAALD!!!
    Ach je weet een beetje dun uit de broek dat heeft iedere reiziger. De overgang naar Nepal en dan het thuis gevoel wat je beschrijft. Mooi hoor. En dan vanavond Marjanne in de armen....
    Dirk geniet lekker er van en schakel maar weer een paar mannetjes in die wat regelen voor je zodat jij kan rusten. Kunnen we voor komend jaar iedere maand een lunch inplannen want ik hoor graag weer je nieuwe ervaringen. Kerel tot gauw op een zonnige terras waar dan ook in het universum. Groetjes aan Marjanne. Big hug Olaf

  • 22 April 2012 - 13:10

    Zussie:

    Hee lieve broer!!

    wat fijn dat je het hebt gehaald en dat je zo ontzettend genoten hebt!!!
    Ik hoor graag snel alle andere verhalen, zie graag de foto's en bovenal, wil wel weer een dikke knuffel van " ome Dilluk"
    Maar nu eerst genieten van je meissie. Super om elkaar weer te zien en nog een mooie tijd in Nepal te hebben. Wens Indra en familie alle goeds van ons en tot snel!

    kussie van je zussie

  • 22 April 2012 - 13:16

    Martine:

    Jeuh! You made it! Wat fijn en wat leuk om je verhalen te lezen, jij bent niet de enige met een grote grijns;) dit werkt erg aanstekelijk! Geniet straks weer samen van Nepal en dan horen we de verhalen graag in geur en kleur als je er weer bent! Veel liefs

  • 22 April 2012 - 15:24

    Annemarie:

    lieve Dirk
    fantastisch en indrukwekkend; dit nemen ze je nooit meer af. Wel erg fijn dat je nu - hopelijk! - in veilige oorden bent. Veel geluk en plezier nog met je - en ons! - "meissie".
    liefs Annemarie

  • 22 April 2012 - 16:05

    Jos Duindam:

    Al veel mooie woorden. Ik sluit me daar bij aan. Zo een tocht doe je een keer in je leven.
    Je kunt er een gouden draad om doen. Gefeliciteerd en fijn dat je het na kunt vertellen.

  • 22 April 2012 - 17:18

    Carolijn:

    Welkom thuis, zou ik bijna zeggen- want volgens mij voel je je als een vis in het water daar! Geweldig dat je er bent. En nu niet te snel weer nieuwe plannen maken he, maar gewoon breeduit, voluit, van je teennagels tot en met je haarpunten GENIETEN van het moment. Je bent er! Je bént.
    Mooie dagen samen met Marjanne xxx

  • 22 April 2012 - 20:30

    Wietske:

    Gefeliciteerd! Wat een ongelovelijke ervaring: you did it!! Geniet van nog een paar weken Nepal samen!

  • 23 April 2012 - 10:32

    André Klein:

    Wat goed dat je het gehaald hebt!
    En als afsluiter nog wat ronddolen in Nepal met je meidje Marjanne en vrienden Mark, Hedy en (Nee)Paul. Ben er ook heel benieuwd naar hoe die trip verloopt.
    De groeten aan iedereen, maak er een mooie reis van en tot gauw!

  • 23 April 2012 - 11:45

    Anna:

    Jeeee, je bent er, wat een ervaringen en verhalen! Als ik het zo lees was het alles wat je er van hoopte. Geniet met Marjanne en je vrienden van Nepal en daarna horen we graag ook nog persoonlijk al je belevenissen!

  • 23 April 2012 - 12:46

    Winnie:

    Yo Dirkie, gefeliciteerd met de geslaagde trip! Geniet van je meisie en je reis door Nepal.

  • 24 April 2012 - 17:15

    Paul:

    Prachtig, ouwe D! Fijn dat je nu de Indiase apen kunt verruilen voor een Hollands hertje...

  • 24 April 2012 - 19:37

    Ed En Els:

    Dirk, wat fijn dat je heelhuids in Nepal bent aangekomen! Nu samen met je meisje op pad geniet ervan!!De groeten aan Indra en Renjaan en familie.
    De groetjes en tot ziens!!!

  • 26 April 2012 - 15:42

    Maria En André:

    We zaten in Down under en daarom wat vertraagd.
    Gefeliciteerd met deze fantastische prestatie.Een hele fijne tijd samen met
    Marjanne en alle goede vrienden daar in Nepal.
    Veel liefs voor een kanjer!

  • 26 April 2012 - 16:41

    Angela De Jongh:

    Dirk, geweldig dat je je einddoel hebt bereikt! Heb genoten van al je reisverhalen. Nog een fijne tijd met Marjanne en je vrienden uit Everdingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Check meetin.eu

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Foreverdingen Bikers

22 April 2012

Japal

15 April 2012

No Worry Chicken Curry

10 April 2012

Bam, onderweg naar Pakistan

05 April 2012

Aangekomen in Iran
Familie

Check meetin.eu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1077
Totaal aantal bezoekers 84449

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 December 2014

Georgie

15 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Destination Nepal

24 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: