Van pooier naar schooier - Reisverslag uit Beijing, China van Familie Aleven - WaarBenJij.nu Van pooier naar schooier - Reisverslag uit Beijing, China van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

Van pooier naar schooier

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

03 Oktober 2005 | China, Beijing

Het eerste bericht vanuit het mooie China! Het is maandag, maar vanochtend stond ik niet bepaald op met het maandagochtend gevoel. Dit was namelijk de eerste vrije dag en de eerste vrije minuten in China. We hebben echt een ongelooflijk indrukwekkende week achter de rug. Heel veel gezien, veel meegemaakt, veel gepraat, gegeten en gedronken. Aan het einde van de week had ik een hoofd vol indrukken, twee grote wallen en een jaartje ouder. Maar wel heel gelukkig en tevreden!

Ik heb een aantal foto's gepost om een idee te geven van wat we allemaal hebben gedaan. Meestal zaten we om 08.00 aan het ontbijt, hadden we een mega drukke dag, 15 minuten tijd om te douchen voordat we gingen tafelen. Dan na het tafelen kwam er meestal een klein feestje en hadden we de 5 uurtjes nodig om weer op te laden voor de volgende dag... Je snapt, moe maar voldaan dus aan het einde van de week.

Het is echt vreemd te ontdekken wat China met me doet. Het bruist aan alle kanten en de mensen zelf zijn zo ontzettend gedreven, helemaal te gek! Overal zie je de meest geweldige wolkenkrabbers uit de grond worden getrokken, en ze blijven maar doorgaan. Is dat beangstigend voor Nederland? Ik geloof het niet. Ze verdienen hier betere tijden en het is helemaal geen agressieve houding tov de rest van de wereld. Een mooi voorbeeld is de foto van honderden Chinezen in een tunneltje onder de weg door. Tel maar eens het aantal dat lacht!

Omdat de gouden week is begonnen is het sinds vrijdag gekke werk in Beijing. Op het plein van de hemelse vrede bevonden zich een miljoen mensen. Dat is gewoon niet voor te stellen. We wilden wel graag een groepsfoto maken daar, dus voor we het wisten begonnen allemaal chinezen zich er mee te bemoeien om ruimte te maken voor een mooie pose van onze groep. Dat kun je je toch bijna niet voorstellen. En ik praat dus echt over een enorm plein bomvol met Chinezen! Mensen, kom het zien!!

Armoede is hier ook natuurlijk, en ook grote armoede. Ook dat is de waarheid van China. Om toch een steentje bij te dragen heb ik iets moois bedacht. In de bus kwamen twee van onze reizigers met een complete koffer vol nep horloges aanzetten. Die hadden ze gekocht van een straatverkoper. Ik ben toen een veiling in de bus begonnen met als doel om met de opbrengst de armsten hier te kunnen helpen. Dat is zo gigantisch uit de klauwen gelopen dat Peet en ik niet alleen hier aan de slag kunnen, maar ook bij kunnen dragen aan een dagopvang voor geestelijk gehandicapten in Soest!!

Slechts een paar indrukken van deze ontzettend mooie week. Nu is het tijd om bij te slapen, te ontspannen en dan donderdag op de trein naar Vietnam!! Niets meer luxe hotels en soft sleepers in de trein. Nee weer lekker eten op straat en slapen in een dormitory. Ik heb dr zin an!

Het beste allemaal, en bedankt voor de vele leuke reacties!!!

Groet,

Dirk

  • 03 Oktober 2005 - 09:02

    Jitske:

    Lekker bezig Dirkie! Leuk om te lezen hoe het met je gaat! Dikke kus Jitske

  • 03 Oktober 2005 - 09:13

    Roland:

    Mooi verslag, ben zeer benieuwd naar de rest! Een fantastische reis in Vietnam gewenst en de groeten aan Peet!

    Later, bro...

  • 03 Oktober 2005 - 10:26

    Emiel:

    Wo Dirk!
    Goed verhaal.Ik kon me 100.000 Chinezen in een tunnel niet voorstellen, maar nu wel! Waar kan ik een horloge bestellen??
    Greetz,

  • 03 Oktober 2005 - 10:32

    Borisbaas:

    Goede berichten baas! Je hebt het allemaal weer mooi voor elkaar.
    Ga zo door!!

  • 03 Oktober 2005 - 14:00

    Richard:

    a Dirk, zo te lezen ga je nog een hoop beleven heel veel plezier en succes met alles ciao Richard

  • 03 Oktober 2005 - 15:13

    Bambi:

    Eindelijk een berichtje, zat al te wachten...
    Goeie titel trouwens! Hotel ziet er goed uit (pimp my trip)!! En wat een mooi verhaal van die horloges. Als je nog wat blingbling over hebt, kommadoor!!

    Veel plezier verder!! Ciao

  • 04 Oktober 2005 - 07:59

    Cecile:

    Ha pop! Wat een fiesta een berichie uit Chi Cha China! En de verhaals zijn nog meer fiesta!Wat een goeie zeg!Ben blij dat jullie er saampies zoiets moois van hebben weten te maken maar kan ook niet anders!De J.Israëlsstraat is wel een beetje kalig zonder jullie hoor! Nou good! Veel plezier en succes in Vietnam!koes

  • 04 Oktober 2005 - 15:07

    Henry:

    Dirk,
    Wij en de ouders van Peter Jan hebben nog niets vernomen.S.v.p.kontakten.

  • 04 Oktober 2005 - 16:12

    Je Nichie Demi:

    hej leuke foto met al die chinezen!!!! ik heb bij mij in de klas ook een chinees!!!!!

  • 05 Oktober 2005 - 12:14

    Carolijn:

    Dirk, avonturier!

    Dat is Smullen met een Sterretje, dat reisverhaal van jullie. Het enthousiasme spat ervan af! Mooie foto's ook. Wat me wel opvalt is, dat al die tunnelaars zwart haar hebben. Als het je lukt bij 1 Chinees het haar Barbieblond te verven (en daar een foto van te maken, terwijl je vervende bent), krijg je een biertje van me ;-)! Hier is alles prima, mijn nieuwe baan bevalt geweldig goed. Ik heb de eerste maand meegewerkt in de winkels, en weet inmiddels hoe ik mannennekken moet opmeten om de juiste maat overhemd te bepalen, broeken moet afspelden, en winkeldieven in de kraag moet grijpen. Kortom, een blij mens. Ik kijk uit naar je volgende bericht, en reken maar dat ik op afstand met je/jullie meeleef en geniet.

    Carolijn

  • 05 Oktober 2005 - 22:05

    Tobias:

    Hey Dirkie,

    Even vanaf de andere kant van de wereld wens ik jou daar het beste toe. Costa is overigens geweldig. We kunnen hier mooi bijdragen aan het straathondenproject. Ik stuur je snel een mailtje

    mzzl

    Tobias

  • 06 Oktober 2005 - 21:03

    Brecht:

    Mooie verhalen!
    Ik moet ook maar een keer naar China geloof ik..
    Veel plezier in Vietnam, groeten aan Klasina.

  • 08 Oktober 2005 - 12:01

    Klasina:

    ... ah, daar ben je!!

  • 08 Oktober 2005 - 19:17

    Aletta:

    Hey Dirk!
    Leuke verhalen en de foto's zijn ook leuk! Ik wens je een geweldige tijd samen met Klasina in Vietnam! Goede reis!
    Groeten van Aletta

  • 10 Oktober 2005 - 07:09

    Eek:

    819 lachen er volgens mij! Heb ik nu een prijs?

    Mooi werk dirk!

  • 12 Oktober 2005 - 15:44

    Kim:

    Dikke knuffel voor mijn broer!
    Nog 10 weekjes....

  • 12 Oktober 2005 - 17:36

    Mama Joan:

    Dirk,

    Ja, nog 10, wie niet weg is, is gezien.

  • 12 Oktober 2005 - 20:30

    Mars:

    Ja dirk,

    nog maar 25 weekjes! Schiet al lekker op zo...

  • 13 Oktober 2005 - 05:09

    Klasina:

    nog maar 1 week...

  • 13 Oktober 2005 - 12:53

    Bruzende Barry:

    Ja daggg edje!! Lekker scheuren op zo'n kanonnen apparaat is niet voor iedereen weggelegd.. Bedenk maar zo, je mag wel een keer een ritje maken als je terugkomt.. Inmmiddels hebben we jouw onbetrouwbare ros in Nederland verkocht. Uiteraard in goed oveleg met de stalmeester. Leverde toch nog 75 Euro op via Ebay. Koop er maar vast een ijsje voor.

    Tip van de dag; Hay Ba Trung in Hanoi, best lopende ijssalon in Azie.

  • 15 Oktober 2005 - 07:50

    Meisje Van De Trap:

    Ijsjes?! Bai sain!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Mijn eerste reis

Check meetin.eu

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Foreverdingen Bikers

22 April 2012

Japal

15 April 2012

No Worry Chicken Curry

10 April 2012

Bam, onderweg naar Pakistan

05 April 2012

Aangekomen in Iran
Familie

Check meetin.eu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 84517

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 December 2014

Georgie

15 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Destination Nepal

24 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: