Georgie we like - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Familie Aleven - WaarBenJij.nu Georgie we like - Reisverslag uit Tbilisi, Georgië van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

Georgie we like

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

08 Oktober 2011 | Georgië, Tbilisi

In het zonnetje, na het ontbijt een reisverhaaltje maken. Wat een geluk hebben we! Op een dagje regen na, iedere dag zonnig en droog.

Georgie is een enorme verrassing. Vanaf de eerste dag tot en met vandaag blijven we ons verbazen over het geweldige landschap. Na iedere bocht wacht weer een mooie berg en een adembenemend uitzicht. Dit land heeft alles in zich om een toeristische trekpleister te worden. je ziet dat er ook hard aan wordt gewerkt. Veel hotels en restaurantjes zijn in aanbouw. Maar als wij aankomen spreekt nog niemand Engels, en is bijna alles nog gesloten. Het geluk van de schoonheid, en het mooie gevoel van avonturiers dus!

Iedere dag verplaatsen we ons weer een stukje. Soms zijn de wegen geweldig, en soms een stuk minder. Op de eerste dag moesten we al een onverharde pas over. Goed voorbereid als we waren, ahum, was alleen de pas al een grote verrassing. Laat staan dat de weg volledig onverhard was haha.

Een van de mooiste routes was volledig off-road. We hadden een afslag gemist, en besloten op eigen houtje door de akkers te rijden. Dat ging lang goed, tot we een riviertje over moesten steken. Met een paar nare honden op afstand ging dat iets minder voorbereid dan goed voor ons was. De 250 kg van de motor, de bagage en de chauffeur zelf, waren net iets te veel om het riviertje uit te krijgen. Resultaat is te zien op de foto: gebroken voorscherm, geen zijspiegels meer etc. Maar het was de moeite waard! Inmiddels zijn de koffers ook weer uitgedeukt, dus kunnen we onze weg vervolgen.

Vandaag en morgen zitten we in een mooi wijngebied, en dan gaan we richting de hoofdstad. Nog wat mensen ontmoeten die ons kunnen helpen met de motor te stallen, en misschien met kassenprojecten :), en dan terug naar huis. Een super reis tot nu toe!

veel liefs van Marjanne en mij.

• 08 Oktober 2011 - 15:05

Alex:

mooi om te lezen/zien dat jullie het daar goed hebben. Hier mis je trouwens niet veel; na een aangename periode is nu toch echt de herfst aangebroken. Fel blauwe luchten met zon, zwarte wolken, stevige buien en koel. En dat na een prachtge periode. Mooie foto's. En eh, staat stoer hoor; even een riviertje oversteken...........geniet nog even en tot gauw!

• 09 Oktober 2011 - 11:30

Toon:

Dat zijn mooie kiekjes lui! Veel plezier en ik zeg; zijspiegels zijn een luxe!

• 09 Oktober 2011 - 13:07

Skippy: