ChiChaChina! - Reisverslag uit Qingdao, China van Familie Aleven - WaarBenJij.nu ChiChaChina! - Reisverslag uit Qingdao, China van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

ChiChaChina!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

30 Mei 2007 | China, Qingdao

Het laatste bericht heb ik gepost vanuit Thailand toen ik nog aan het afstuderen was. Ik zit nu in een hotel in Qingdao in China, heb een uurtje over en dacht "waarom niet"

Dirk.waarwasje.nu?!?
In het afgelopen jaar is weer veel gebeurd. Terug van de Tibet-Nepal afstudeertrip ben ik in mei afgestudeerd. Synchroom daaraan heb ik mn business plan voor MeetIn afgerond, en vanaf mei zijn we los gegaan met het organiseren van studiereizen naar China. Wat begon met China, is uitgebreid met Brazilie, dit najaar California, en in 2008 worden Dubai, Vietnam, India en Ghana aan het programma toegevoegd. In een jaartje heb ik vier keer in China gezeten en twee keer in Brazilie. Het blijven geweldige ervaringen om een land met een groep ondernemers te ontdekken. Check www.meetin.eu voor de details!

dirk.waarbenjij.nu??
En nu dus weer in China. Vorige week hebben Biying, Toon en ik samen een groep begeleid, en nu zit ik in Qingdao om te kijken of dit een mooie bestemming is voor onze delegatie. Wat een raar land blijft het ook. Alles staat werkelijk op zijn kop voor de olympics. Er wordt hier zo verschrikkelijk veel gebouwd, en zo ontzettend snel! En de meest moderne gebouwen... maar gebouwd met de meest primitieve methodes. Naast mijn hotel wordt een nieuw congrescentrum gebouwd. Voor de fundering worden geen heipalen in de grond geslagen, nee dat gebeurt zo:
Er is een put met een diameter van ongeveer max 1 meter. Op 4 meter diepte zit een mannetje die met een schepje de put uitgraaft. Als hij vol zit haalt het mannetje boven het emmertje omhoog om te legen. Zo graaft het mannetje zich naar beneden. En dan te bedenken dat ze aan de andere kant van de bouwsite stukken land afknallen met tnt die aardverschuivingen te weeg brengen.... slik.

Morgen ga ik mijn verjaardag in Shanghai vieren met Marjol en Michiel, vrienden uit Shanghai, en misschien wat andere bekenden uit Shanghai. Erg veel zin in. Zoals ik de Chinezen ken kunnen we heel veel lol gaan maken!!

Ik laat het even bij deze korte update. Misschien een volgende keer weer meer nieuws! Mijn nummer is nog steeds 06-41251244 en mijn email dirkaleven@gmail.com.

Hopelijk tot snel weer in Nederland!

Zai Jian!!!

Dirk

  • 30 Mei 2007 - 09:18

    Eeemiel:

    Hee drikkus!
    Alvast een hele goeie verjaardag. Houd die Chinezen heel!! Groeten!

  • 30 Mei 2007 - 11:18

    Helensqueen@hotmail.:

    its not fair..cant understand anything!!habla espanol:)??hola!!!xxx

  • 30 Mei 2007 - 13:21

    Rai:

    Gefeliciteerd met je verjaardag, dat je maar vaak kambe (weet niet hoe je het schrijft) mag zeggen!

  • 30 Mei 2007 - 13:40

    Carolijn:

    Hoe ouder hoe gekker.. Maak ze dus echt hélemaal gek daar aan de andere kant van de bol!! Heel fijne verjaardag, proost op je verjaardag!! X!


  • 30 Mei 2007 - 14:09

    Mama Joan:

    Dirkie,

    Denk aan je...je oortjes moeten gloeien nu...Hendrien en ik hebben weer eens ouderwets oude verhalen opgerakeld...je kwam er veel in voor....allemaal goeie dingen...morgen bellen we...op je 25e.

  • 30 Mei 2007 - 15:31

    Winnie:

    Yo Diederik! Fijne verjaardag vandaag!

  • 30 Mei 2007 - 15:35

    Demi:

    Heey dirk ;)
    Alvast een fijne verjaardag(K):)
    En de foto's zijn erg leuk :D
    zo krijg ik nog eens iets mee van china:P
    Veel plezier nog daar ! ;)
    groetjes xx

  • 30 Mei 2007 - 18:38

    Zussie:

    Broer!!!!!
    Alvast van harte, maar volgens mij ben je daar al jarig toch......??
    De groeten aan Jol & Mitch!!! Geef ze een dikke kus van me. Enne...niet te vals he tijdens Karaoke!!!

    knuffel,
    zussie

  • 31 Mei 2007 - 22:17

    Martijn:

    Dirk,

    net te laat...maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

    Spreek je snel weer.... "Aruba" gaat zo goed als door!!

    Groeten

  • 03 Juni 2007 - 18:55

    Martijn K:

    Hoi Dirk,

    nog gefeliciteerd met je verjaardag!

    vooral de verhalen over bijvoorbeeld heipalen etc, vind ik erg leuk.


  • 12 Juni 2007 - 22:12

    Cor:

    hee die Dirk
    spannend weer laatste berichten bij CE was toch dat jij met krukken aan de slag was
    en dan nu alweer in het "M(r)ooie" China
    toppie man
    en nog van harte met je verjaardag

    Cor,Debby en Sarah

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Qingdao

Mijn eerste reis

Check meetin.eu

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Foreverdingen Bikers

22 April 2012

Japal

15 April 2012

No Worry Chicken Curry

10 April 2012

Bam, onderweg naar Pakistan

05 April 2012

Aangekomen in Iran
Familie

Check meetin.eu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 84501

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 December 2014

Georgie

15 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Destination Nepal

24 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: