De uitwerking - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Familie Aleven - WaarBenJij.nu De uitwerking - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

De uitwerking

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

05 Maart 2006 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal!

Daar ben ik dan weer, met een update vanuit Thailand dit keer! De laatste week was heel indrukwekkend in Nepal. Het was fantastisch om met ons/jullie geld aan de slag te gaan, maar des te zwaarder viel het afscheid.

In totaal heb ik 1160 euro uitgegeven om wezen in Nepal te helpen. Omdat het meer was dan ik had verwacht, heb ik ook andere weeshuizen er bij betrokken. De resultaten vind je hier onder, ik ben er trots op!!

Weeshuis 1: Degene die jullie op de foto;s hebben gezien.
Resultaten:
-Schoon water
-Wc's ontstopt en schoongemaakt
-Kledingkluisjes gekocht, zodat de kinderen hun eigen spullen konden onderhouden

Weeshuis 2: Huis met daarin 33 kinderen. Zijn een maand geleden gevonden, letterlijk gedumpt door een ronselaar. De kinderen sliepen met zijn allen in 4 stapelbedjes, geen keukengerei etc, 1 wc.
Resultaten:
-4 extra stapelbedden gekocht
-8 dekens
-8 hoofdkussens
-Matjes om op te zitten/eten
-Keukengerei gekocht: 33 borden+glazen, messen, rijstkoker, keukentafel/aanrechtje
-WC buiten ontstopt en schoongemaakt
-Tafeltennistafel

School 3: Initiatief van schoonmoeder van mijn Nepalese collega. Zij hebben met eigen geld en vrijwillige inzet een school ter voorbereiding op middelbaar onderwijs opgezet. Ouders van deze kinderen zijn meestal van het platteland, op de vlucht voor Maoisten. Eenmaal in Kathmandu zijn ze veilig maar geen baan etc. Kinderen krijgen nagenoeg gratis dit onderwijs! Tot nu toe gaan al deze kinderen naar een openbaar toilet in een park in de buurt. We zijn daar ook geweest, er lagen naalden van drugsgebruik, en wederom een gevaarlijke bende.

Resultaten:
-Wij dragen voor 50% bij aan de bouw van een nieuw toiletje naast de school. De andere 50% wordt betaald door de (vrienden van) andere vrijwillger
-Bijdrage als subsidie voor kinderen van allerarmsten

We hebben dus ongelooflijk veel gedaan! En een deel van het werk is nog in progress. Dit wordt uitgevoerd door de vrijwilligers die ik heb ontmoet daar. Ik heb ook gesproken met de organisatie waar ze voor werken. Dus jullie hebben allemaal 100% bijgedragen voor Nepalese kids, bedankt daarvoor!!

Hopelijk zie ik jullie snel weer in Nederland! vrijdag 10 maart land ik om 09.40 vanuit Bangkok op schiphol. Vanuit daar ga ik door naar Groningen. Iedereen is welkom voor een biertje daar!

Tot snel,

Dirk

ps: meer foto's later!!

  • 05 Maart 2006 - 10:22

    Elise:

    Dirk, ben echt super trots op jou!! Wat fijn een gevoel moet dat zijn om te zien hoe blij de kinderen reageren op al dat nieuws!! En je bent nu je laatste daagjes dus in Thailand aan het slijten, heerlijk hoor! Geniet van je laatste dagen! Dikke zoen

  • 05 Maart 2006 - 10:43

    Jaco:

    Lekker bezig Dirkie!! Echt een mooi project neergezet! Kom niet naar Grun voor een biertje op 10 maart, maar die blijft wel staan toch?? Ook in het Amsterdamse schijnen ze prima drankje te schenken!! Tot snel!

  • 05 Maart 2006 - 11:38

    Sjoerd:

    Echt ongelooflijk, wat je hier gedaan hebt. Moet fantastisch zijn om die zoveel mensen blij te maken. Een biertje klinkt als een goed plan!

  • 05 Maart 2006 - 15:26

    Martine:

    Lieve Dirk,
    Wat geweldig dat je initiatief zulke resultaten heeft! Kan hier weer helemaal blij en trots van worden!! geniet van je laatste daagjes en hopelijk tot snel (helaas ben ik er de 10e niet bij, blij het weekend in Londen, maar die biertjes gaan er zowiezo komen hoor!!)
    Dikke kuz

  • 05 Maart 2006 - 16:55

    Esther:

    Sterk werk Dirk! Echt super cool om die lachende kids te zien:-) Wat zul je de WC op de Jozef weer waarderen;-) Maar geniet eerst nog van je laatste daagjes!! Maybe ben ik in Grunn de 10de anders een x in DH? Laifs Es

  • 05 Maart 2006 - 21:59

    Cor:

    das vrijdag al
    jemmig wat gaat ut snel
    "het al even thuis"
    lijkt me een mooie naam
    kzie spreek je snel

  • 06 Maart 2006 - 00:54

    Roel:

    He Dirk, goed werk man! Helaas ben ik voorlopig niet in groningen, dus je zult een biertje extra voor mij moeten drinken! Goede reis!

  • 06 Maart 2006 - 05:00

    Vincent:

    Yo Theodorus, Mooi resultaat! Jammer dat het meeten dr ff niet meer in zit. Ik ben denkelijk rond half april weer in het Nederlandse... en geen dingen in Bangkok doen die ik ook niet zou doen ;)veel plezier mzl

  • 07 Maart 2006 - 17:58

    Kim:

    Ik kijk uit naar je reallife verhalen! Super om te lezen wat je allemaal bereikt hebt. Tot snel, liefs Kim

  • 08 Maart 2006 - 09:19

    Wop En Sietie:

    Zonet je verslag gelezen - geweldig, wat je daar gedaan hebt. Petje af !Als je weer iets dergelijks wilt doen, kun je zeker op ons rekenen. Goede terugreis toegewenst door Wop en Sietie uit het verre (nu nog) Snits

  • 12 Maart 2006 - 14:37

    Mama Joan:

    Hij is er weer...hiep,hoi..gezond, sterk, ....thuis bij paps en mams. Daar gaan we even van genieten.

  • 21 April 2006 - 15:09

    Greald:

    Cool Dirk je doet goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Mijn eerste reis

Check meetin.eu

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Foreverdingen Bikers

22 April 2012

Japal

15 April 2012

No Worry Chicken Curry

10 April 2012

Bam, onderweg naar Pakistan

05 April 2012

Aangekomen in Iran
Familie

Check meetin.eu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 84498

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 December 2014

Georgie

15 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Destination Nepal

24 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: