Oja Nepal en Dubai!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Aleven - WaarBenJij.nu Oja Nepal en Dubai!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

Oja Nepal en Dubai!!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

04 Augustus 2007 | Nepal, Kathmandu

De oplettende lezer weet dat ik van contrasten houd. Alles wat niet eentonig wordt vind ik leuk. Dat lukt me heel goed de afgelopen weken om dat te vinden! Voor MeetIn ben ik naar Dubai & Abu Dhabi gereisd. Wat daar gebeurt slaat echt alles…

De emiraten zijn vol in transitie. Ze doen er alles aan hun economie minder afhankelijk te maken van olie en investeren daarin als idioten. Denk je zelf Dubai eens in, één van de Emiraten met minder dan een miljoen inwoners. Daarvan is minder dan 10% Emirati, de rest komt allemaal van buiten. Het grootste deel van de bevolking wordt gevormd door de Indische work force, dan de Pakistanen, de Iranezen, de Afrikanen en natuurlijk de Westerse Gold dickers… Een land dat barst van het geld van alle olie, en nu helemaal zat is van het zandhappen. Dus tijd voor rare projecten:
-Burj Al Arab: het enige 7-sterren hotel in de wereld
-Skibaan: buiten is het 40 graden, binnen de langste indoorskibaan te wereld
-Burj Dubai: het hoogste gebouw van de wereld in aanbouw
-Emirates Mall: op één na grootste shopping mall van de wereld

Kortom een land waar aan geld zeker geen gebrek is. Aan historie des te meer. Het is mooi om te zien dat een overheid de visie toont om de economie minder afhankelijk te maken van olie, maar het is tegelijk zo verschrikkelijk oppervlakkig. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet denken. Het lijkt alleen maar om geld, beton en rendementen te gaan hier. Maar toen ik het Louvre en het Guggenheim op maquette heb gezien voor de kust van Abu Dhabi moest ik toch wel even slikken. Zo ontzettend mooi, en zulke exclusieve ontwerpen. Het is niet alleen het beton zoals ik het ken uit China, maar ook de wil om het mooi en exclusief te maken.

En dan nu in Nepal. Met de bijna de grootste armoede van de wereld, 400 kilometer asfalt in het hele land, en de familie met het grootste hart op de wereld (bijna dan;))! Weer terug bij de routes van bijna twee jaar geleden…

De ervaringen zijn weer helemaal te gek. De meeste tijd breng ik door bij de familie van Indra. De eerste avond meteen vol aan de Dhal baat die kundig met de handjes naar binnen wordt gewerkt. De afgelopen drie dagen zijn we naar het zuiden gegaan op bezoek bij de familie van Laxmi (moeders de vrouw). Echt heel gaaf! Ze leven met zn allen in een klein lemen hutje, met een waterput, 3 koeien, 1 kip en twee geiten. Daar was ik helemaal deel van de familie. De chocolaatjes uit Nederland geleden er in als zoete koek. Het was even wennen om op een rieten matje te slapen naast de geiten, maar ook dat vergeet ik nooit meer.

Nepal is helemaal niets veranderd. Net zo mooi, indrukwekkend, chaotisch, vervuild en levendig als ik gewend was. Heerlijk om hier weer te zijn!

Goed, time to Bolly again. Ik ga hier verder genieten nu het nog kan. En spreek jullie op BollyWoodstock op 25 augustus!!

Namastee,

Dirk

ps: check de foto's en het filmpje :)

  • 04 Augustus 2007 - 09:07

    Baszzz:

    Hey Dirkie, wat een verhaal en prachtig filmpje!! Jij verveelt je ook niet makkelijk... Veel plezier nog en kom eens aan in het Duivense als je niet in Nepal, Dubai of Pingjum uithangt...

    Groetjes,
    Bas

  • 04 Augustus 2007 - 11:07

    Helena:

    what are you doing in nepal dirkus?!!I just came back from spain,now more work to finish my thesis soon,hopefully and travel to paris to meet you:)xxx

  • 04 Augustus 2007 - 15:25

    Peet:

    he pikkedirkje,

    mooie avonturen hoor! Geniet ervan, want Groningen is ook maar gewoon Groningen. Zie je volgende week weer.
    peet

  • 06 Augustus 2007 - 18:36

    Baas E.:

    Drikkus, Drikkus.
    Mooie verhalen, maar....wat voor mensen zijn er daar in Dubai? Westerse Gouwe Pikken? Kom, kom, dat zal toch wel niet? De Burj Dubai is wel hoog, maar dat gaat alle mannelijkheid te boven!
    Mooie verhalen ook uit Nepal. Klinkt als: moeten we echt eens terug gaan...
    Anyways, ik ga je zien at BollyWoodstock!
    Groet, Emiel

  • 07 Augustus 2007 - 18:31

    Cecilia:

    hola schatje van me hartje!

    ohhhh wat een fijn bericht weer! Wat goed om te horen dat je weer lekker over onze globe aan het trotten bent! En dat je ook nog aan het geniet als een ouwe delver van alles. BEn heel benieuwd jaar je levende lijfs verhaals en ben nogsteeds treurig dat ik jullie bolliewood feest moet missen but okey! hier ook alles bueno aan de andere kant van de globe. Mocht je in de buurt zijn je weet het hé: my house is yours!
    Hopelijk tot snel en keep me in touch over alle ontwikkelingen!

    kusjes

  • 07 Augustus 2007 - 21:29

    Zussie:

    Broer!!!!
    Leuk om effe iets te elzen en die fotootjes te zien.
    Onze INdra gaat het wel goed geloof ik?! Ik vind hem wel veranderd (iets meer Dal Bhaat gegeten misschien???)
    Doe ze de hartelijke groeten daar!

    Kus, zussie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Check meetin.eu

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Foreverdingen Bikers

22 April 2012

Japal

15 April 2012

No Worry Chicken Curry

10 April 2012

Bam, onderweg naar Pakistan

05 April 2012

Aangekomen in Iran
Familie

Check meetin.eu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 84412

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 December 2014

Georgie

15 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Destination Nepal

24 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: