Te gek!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Aleven - WaarBenJij.nu Te gek!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

Te gek!!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

23 Februari 2006 | Nepal, Kathmandu

!LET OP! Willen de heren/dames Leistra en Tehupuring zich identificeren??

Beste vrienden, familie en andere donateurs!

Het is nu donderdagochtend, vier dagen na mijn bezoek aan het weeshuis in Golphutar. Met elkaar hebben we 915 euro opgehaald voor de weesjes van Nepal! Dit had ik absoluut niet gedacht afgelopen zondag, en ik ben heel erg trots op zo'n familie en zulke vrienden!!

Nu komt dus de grote uitdaging: Het succesvol uitvoeren van het plan. Het drinkwater en de toiletten reinigen gaat in ieder geval lukken! Maar we kunnen met dit geld nog meer doen: We gaan de "keuken" enigszins inrichten, schoolboeken kopen, een tafeltennistafeltje bouwen (met stenen) en de plek leefbaar maken.

Inmiddels ben ik gister bij een ander weeshuis op bezoek gegaan. Hoewel het huis een stuk beter was, was de inrichting ook weer schreinend: Er leven daar 35 wezen en ze hebben 4 stapelbedjes van 1m50 lang. Ja, gemiddeld dus meer dan 4 kinderen in een bed. We gaan dus 4 bedden erbij kopen met matrassen en dekens etc. Ook daar werkt het toilet weer niet, en is minstens net zo erg als in Golphutar. Dus we gaan dat fixen!! Tot een maand geleden hadden ze niet eens geld voor rijst. Dat hebben de vrijwilligers al gelukkig wel zelf kunnen regelen. Nu gaan wij zorgen voor een basisinrichting van de keuken etc.

Kortom, ik ga nu even hard aan de slag om het een succes te maken. Vanavond hebben we weer spoedberaad. Niet alles zal af zijn voor ik weg ga hier uit Nepal. Maar organisatorisch is het dan allemaal wel rond!

Nogmaals super bedankt allemaal voor de geweldige snelle actie van iedereen! Ik ga vanmiddag 915 euro in rupees opnemen. Vanaf nu kun je dus geen extra geld meer toezeggen! Zouden de mensen die het nog vergeten zijn zsm het geld willen overmaken naar mijn rekening: 3148 38 228 tnv DT Aleven in Groningen

Jullie horen snel meer, en vergeet niet trots op jezelf te zijn :)

Dirk

PS: Zouden de heren/dames Heulekom, Volkers en Rouhof zich willen identificeren. Daar heb ik wel geld van, maar weet niet namens wie!!

  • 23 Februari 2006 - 05:30

    Vincent:

    915 E zijn aardig wat rupees en ik denk dat je daar heel wat leuks mee kunt doen!! Dirkie succes!

  • 23 Februari 2006 - 07:53

    Johannes:

    Goede berichten! Succes Driekus! Rouhof is trouwens de achternaam van mijn lieve vriendinnetje.

  • 23 Februari 2006 - 08:02

    Johannes:

    Goede berichten! Succes Driekus! Rouhof is trouwens de achternaam van mijn lieve vriendinnetje.

  • 23 Februari 2006 - 09:43

    Boris:

    Huh, dit neigt naar poligamie, met al die lieve vriendinnetjes.

    Goed bezig Driekus, het trots gevoel gaat natuurlijk ook uit naar onze rooie rots in de branding.

  • 23 Februari 2006 - 09:44

    Elise:

    He Dirk, het klinkt allemaal goed! Ik vind het zo cool dat je dit geregeld hebt! Dusssssssss wees vooral heel trots op jezelf! Liefs

  • 23 Februari 2006 - 12:09

    Joanne:

    Zeker goed bezig, trots op je Dirk! En ook een klein beetje op de twee mensen uit mijn O&O-raad die zich na mijn mail niet bedachten en het geld overmaakten; Jolien Heukelom en Karin Volkers!

    Lieve Dirk, succes nog even en tot gauw!

  • 24 Februari 2006 - 00:32

    Marsman:

    Jazeker goed bezig Driekus! Met het geld dat je overhoudt kunnen we mooi een biertje gaan drinken;) Tot snel rooie rakker!

    nb 1: we hebben nu ook een konijn
    nb2 : voor de mensen die dirk niet kennen, hij zal nog eerder zelf op straat gaan wonen dan geld voor een goed doel verkwisten, dus vergeef mij mijn flauwe humor:)

  • 24 Februari 2006 - 11:03

    Jolien Heukelom:

    Hoi Dirk,
    zoals Joanne al zei, zit ik bij haar in de faculteitsraad. Dan weet je dat. Ik vind het heel gaaf wat je doet, vandaar!!

  • 25 Februari 2006 - 15:54

    Carolijn:

    Ik word er stil van, als ik die foto's zie. En wat GOED dat het zo'n mooie dag is geweest. Als je nog eens een FUN-dag wilt organiseren: just call me. Ik ben een kei in sjoelen en in spijkerpoepen. Petje af, dat je dit proces in gang hebt gezet.

  • 27 Februari 2006 - 07:25

    Klasina:

    De familie Leistra a.k.a. Wop en Sietie út Snits :)

  • 27 Februari 2006 - 23:19

    Lusanne:

    Hey dirk, ben via Winnie geattendeerd op jouw fantastische initiatief. Heb jou ooit eens ontmoet op winnie zijn verjaardag, zodoende:) Zag dat je via je studie al enkele extra toezeggingen had gekregen, wellicht dat het College van Bestuur bij de RuG ook wat wil toezeggen. Weet namelijk vanuit mijn eigen bestuursfunctie dat het CvB van de Hanzehogeschool dergelijke initiatieven van studenten verdubbelt.

  • 27 Februari 2006 - 23:22

    Lusanne:

    Tehupuring dus

  • 28 Februari 2006 - 12:52

    Mama Joan:

    Dirkie, waar ben je nu?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Check meetin.eu

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Foreverdingen Bikers

22 April 2012

Japal

15 April 2012

No Worry Chicken Curry

10 April 2012

Bam, onderweg naar Pakistan

05 April 2012

Aangekomen in Iran
Familie

Check meetin.eu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 84409

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 December 2014

Georgie

15 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Destination Nepal

24 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: