Meer Nepal!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Aleven - WaarBenJij.nu Meer Nepal!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Familie Aleven - WaarBenJij.nu

Meer Nepal!!

Door: Dirk

Blijf op de hoogte en volg Familie

14 Januari 2006 | Nepal, Kathmandu

Een nieuw jaar is begonnen. Natuurlijk de allerbeste wensen voor iedereen voor 2006! Afgelopen weken waren het zeker geen saaie feestdagen voor mij. Ik kreeg bezoek uit het verre Nederland van mijn vader, moeder, zusje en Emiel. En ook Klasie was terug van haar trekking en vergezelde ons. Ik vond het erg leuk om bezoek te hebben en mijn familie te kunnen laten zien waar ik leef en wat ik zoal beleef. En we hebben veel lol gehad!

Op kerstavond hebben we de familie van de taxichauffeur uitgenodigd in een restaurantje in Kathmandu. Dat mocht alleen als ik eerst Indra (de taxichauffeur) had beloofd dat we allemaal in zijn huis (lees kamer) typisch Nepalees eten zouden proeven. Dus daar zaten we met de hele familie in zijn kamer Dal Bhaat te eten. Speciaal voor deze avond had Indra nieuwe kleren voor zijn kids gekocht, en ook zijn vrouw zag er schitterend uit. Het was voor hen de eerste keer in een restaurant, en met elkaar hebben we er enorm van genoten. Mijn kerst kon al niet meer stuk!

Vervolgens zijn we een roadtrip gaan maken. Met een soort volkswagenbusje cruisden we door Nepal naar een paar leuke hotspots. Mijn vader ontdekte al snel zijn eigen hotspot, en heeft er twee dagen over gedaan om de weg van de pot weer naar buiten te vinden. Gelukkig is hij weer springlevend, het had weinig gescheeld! Toen hij weer gezond was volgde de rest van de familie met af en toe een sprintje naar de wc. Maar ik moet zeggen dat het gelukkig allemaal leuk bleef is en dat het de pret niet heeft kunnen drukken! Oud en nieuw brachten we bij een open vuurtje door, en we dansten met zijn allen het nieuwe jaar in. En op nieuwjaarsdag geen frisse duiken, recepties of andere ongein; nee gewoon met je kont op een olifant op zoek naar neushoorns (geen paddestoelen gevonden;)).

Inmiddels ben ik weer alleen in Nepal. Nouja, alleen... Ik probeerde vanmiddag in mijn eentje van een zonsondergang te genieten bij de rivier. Dat bleek onmogelijk, voor ik het wist had ik weer twee nieuwe Nepalese vrienden erbij… Ja, soms is het vermoeiend, maar als je dan ziet dat je ze echt een plezier doet door vriendelijk te blijven word ik weer blij! Ik blijf me vooral verbazen over de gastvrijheid van de mensen, en hoe tevreden ze kunnen zijn.

Dit bericht plaats ik vanuit een dorpje in het zuiden. Hier kan ik eindelijk de honing eens van dichtbij bekijken. Het is trouwens heerlijke honing, hoewel het voor de Europeaan geen honing is omdat het van de verkeerde bijenpootjes komt. Ik zal je de details besparen! Mijn onderzoek vordert al mooi, en ik ben er wel tevreden mee.

In het zuiden is een mooi plaatsje bij de jungle die Sauhara heet. Op weg daar naar toe stond ik te wachten op een bus. Stapt een jongen naar me toe die me beweert te kennen. "Your name is Erik?" Ik kon het niet geloven totdat hij me de foto in zijn emailbox liet zien die Erik hem heeft gestuurd 3 jaar geleden nadat we hier op bezoek waren. Hij herkende me gewoon nog! Daar hebben we op gegeten en gedronken, en ik ben bij hem thuis op bezoek geweest. Een heel mooi huisje met een dak van stro, 1 buffel, 2 koeien, 3 geiten en 1 vader en moeder!

Wat een land zeg, ik mis het nu al als ik denk dat ik ooit terug ga. Maar ik mis jullie ook… Dus daarom heb ik gister een ticket gekocht: ik kom 10 maart weer naar Nederland!

Dirk

  • 14 Januari 2006 - 06:26

    Martijn:

    Hi Dirk,

    voor jou natuurlijk ook nog de allerbeste wensen voor weer een avontuurrijk 2006!
    Goed om weer van die geweldige verhalen van je te lezen en de bijbehorende plaatjes te zien.
    Hier ook alles prima...drukke seizoen is weer begonnen :)

    Groeten
    Martijn

  • 14 Januari 2006 - 07:33

    Klasina:

    Toe-toet of puu-puup?!?

  • 14 Januari 2006 - 07:56

    Arjen En Ali:

    Je Fries gaat met sprongen vooruit!! Lekker ite, gleske wetter, oant moarn. Jij in de rol van heit, het gaat je goed af zo te zien ;)
    Schitterende foto's en een mooi verhaal. Wij genieten volop van Klasina haar dia kijk avonden. Groetjes memmer.

  • 14 Januari 2006 - 08:58

    Derk:

    Dirk, jij ook de beste wensen voor 2006! Ik vind het telkens weer erg leuk om de verhalen over je ervaringen te lezen.

    Groeten uut Grunn, Derk

  • 14 Januari 2006 - 10:51

    Jaco:

    He Dirkie!!
    Beste wensen voor 2006! Mooie verhalen wederom en wat gezellig voor je vader dat ie de Nepalese toiletten zo uitvoerig heeft kunnen bekijken..

    Kus

  • 14 Januari 2006 - 11:23

    Marsman:

    Yo rooie,

    Goed weer eens wat van je te horen! Mooie verhalen weer allemaal, maar het mooiste vind ik toch wel dat ik over 2 maanden weer eens ouderwets aan je haar kan trekken:)Ik kijk er naar uit....

    dikke lik,

    mars

  • 14 Januari 2006 - 13:00

    Philippine:

    Hi Dirk! Leuk om dit allemaal te lezen! Alle antwoorden op mijn mailtje! Op een olifant op nieuwjaarsdag...ik ben jaloers IK WIL OOK!
    Wat leuk dat die jongen je herkende. Of all places Nepal!
    10 maart....hmmm das al best snel eigenlijk. Geniet van de mooie omgeving, olifanten en mensen. En haal die honing hierheen. Mijn moeder wilt zich al als vaste klant aanmelden. Ik hoop dat het lukt! Spannend! Tja en als die honing door een bij wordt gemaakt en niet door een geit, dan is het naar mijn idee echt honing.
    All the best! Ciao ciao Pine

  • 14 Januari 2006 - 13:13

    Kim:

    Hee broer, heb je wel de goeie datum op de site gezet? 10 maart niet de 4e??? Ach, je kunt vast nog iets schuiven...hihi
    Kus, zussie

  • 14 Januari 2006 - 14:39

    Schas:

    He lieve Dirkie, wat een foto´s zeg!! En wat een geweldige tijd met je ouders en met kerst met die familie! Zou ook graag mijn ouders laten zien waar ik zit en met wie ik hier omga. Dat je familie ´buenas DIA´ kon zeggen elke ochtend, mag de pret niet drukken toch? In maart dus weer terug, mhmm kan me voorstellen dat dat gek gaat worden, maar het is nog lang niet zover, dus denk er nog maar niet aan. En wat mooi dat je oude bekenden ontmoet! Geniet ervan. Kus Marije

  • 14 Januari 2006 - 14:39

    Demi:

    Was het eten lekker?
    Mij lijkt het echt gaaf om op zo'n olifant te rijden! Die foto is vet gaaf zo door dat water. En ik vond het grappig
    hoe je die foto hebt gemaakt op die motor :P.

    Kuzz.. Demi
    p.s. Nog een gelukkig nieuwjaar (en de beste wensen)

  • 15 Januari 2006 - 08:29

    Marjol:

    Heee Dirk

    Mooie verhalen weer!!! Ik heb morgen een afspraak voor een vrijwilligersproject voor migrantenscholen in Shanghai. We moeten snel ff concreet hiervoor aan de slag

    groeten

  • 15 Januari 2006 - 10:26

    Erik:

    Ben beroemd!

  • 15 Januari 2006 - 18:17

    Anna:

    Hey lieve Dirk, wat een verhaal. En 'missen' is eigenlijk een fantastisch begrip. Stel dat er niets te missen viel.....tot de 10e, ik ga Schiphol vast waarschuwen! Liefs, Anna

  • 15 Januari 2006 - 22:48

    Esther:

    Hej Dirkie, wat een hartverwarmende verhalen weer allemaal! Kan me voorstellen dat je het gaat missen daar, (maar gelukkig hebben we hier ook ergens olifanten;-) geniet er nog maar lekker van! Liefs

  • 16 Januari 2006 - 22:44

    Cor:

    hee dirk
    nu jij weet waar de honing vandaan komt had ik toch verwacht dat je wel langer zou blijven
    ik geniet van je verhalen van mij mag je dus blijven
    maar er gaat natuurlijk niets boven de geuren en kleuren
    tot snel dan maar

  • 20 Januari 2006 - 17:45

    Kim T:

    Hey Dirkie!!! Ik heb genoten van je verhaal en de foto's. Wat een supertijd heb jij daar, mooi. Anna en ik worden huisgenootjes vanaf maart dus we zetten de wijn alvast koud. Tot dan,liefs Kim

  • 22 Januari 2006 - 08:27

    Dirk:

    Sinds een paar dagen is het een stukje onrustiger in de stad vanwege de opkomende verkiezingen. Er is een straatverbod voor 's avonds na 22.00 en ook de mobiele telefoons zijn buiten werking. Maar nog geen zorgen om je ongerust te maken om mij. Ik word goed op de hoogte gehouden door mijn bedrijf en voor toeristen zijn alle partijen zeer vriendelijk. Spreek jullie snel!!

  • 23 Januari 2006 - 19:24

    Zussie:

    Hee broer,

    Ik zie zo af en toe bekende beelden voorbij schieten in het journaal (Durbar Square) Nog geen rood broertje tussen de oproerpolitie gezien. Houden zo!!!!
    Liefs Kim

  • 24 Januari 2006 - 17:16

    Ali En Klasina:

    Gezellig daar in Kathmandu! Hier in Wier is het een stuk rustiger, ghighi...
    Ze noemden Wier trouwens ook ooit een 'rood' dorp en kijk maar eens wat daar van terecht is gekomen. 't Is zelfs een geheime stempelpost tijdens de 11-stedentocht ;)

  • 27 Januari 2006 - 07:59

    Carolijn:

    Dat is nog eens afstuderen a la Lucky Luke! Wat een verhaal. Let op jezelf, daar in de hectiek.

  • 28 Januari 2006 - 15:55

    Joanne:

    Geniet van je verhalen! Zo te lezen heb je het ontzettend naar je zin en dat is mooi!

    En verder...doe maar een beetje voorzichtig daar..!

    Liefs, Joanne

  • 02 Februari 2006 - 18:25

    Zo.:

    Tijd voor een nieuw bericht en foto's!

  • 03 Februari 2006 - 16:55

    Marije:

    He Dirkie, ben net weer terug in BsAs van 2 wkn reizen in het zuiden (zonder het wereldnieuws mee te hebben gekregen) en las vandaag in de krant van de rellen daar en zo te lezen op je site kloppen de Argentijnse kranten (en mijn Spaans) toch wel een beetje. Doe voorzichtig, maar ik heb er alle vertrouwen in dat je dat doet! Ondertussen blijven genieten! Kus Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Check meetin.eu

Recente Reisverslagen:

04 Mei 2012

Foreverdingen Bikers

22 April 2012

Japal

15 April 2012

No Worry Chicken Curry

10 April 2012

Bam, onderweg naar Pakistan

05 April 2012

Aangekomen in Iran
Familie

Check meetin.eu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 84417

Voorgaande reizen:

11 December 2014 - 11 December 2014

Georgie

15 Augustus 2011 - 12 Oktober 2011

Destination Nepal

24 September 2005 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: